Risifrutti (LCHF)

Idag drog höstschemat igång på gymmet och som gruppträningsinstruktör som jag är så är det är en härlig känsla att starta en ny fartfylld termin. Hösten känns som en nystart i mycket. Jag har bestämt mig för att äta mycket mer hälsosamt. Det har blivit alldeles för mycket av det goda i sommar. Men det är inget som jag å andra sidan ångrar. ;) Den kost som passar mig bäst och som jag mår bäst av är mindre gluten och lågkolhydratskost. Sen vill jag också satsa på att laga vegetarisk mat minst en gång i veckan.
Jag hade gärna velat äta Stenålderskost, men jag är alldeles för svag för mejeriprodukter. Sötsaker ska jag försöka att “bara” inta en gång/vecka. Totala förbud mår jag inte bra av.. Man måste ju få leva och unna sig ibland. :)

Vad tror ni? Kommer jag att fixa det här? Hehe
Någon som är sugen på att hänga på?

Resten av familjen äter som vanligt så ni kommer få tips på allsidig kost ändå.

Imorse gjorde jag en sockerfri och risfri variant av Risifrutti. Riktigt god och mättande!

20130826-170149.jpg

20130826-170207.jpg

1 port
1 dl keso
0,75 dl turkisk yoghurt
0,5 dl vispad grädde
En nypa vaniljpulver

Toppa med blåbär

Följ gärna bloggen på Instagram där jag lägger upp mina matbilder dagligen:
lisasmatochbak

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Post Navigation