Hälsoglass

Det ska vara gott att äta nyttigt! Jag älskar goda desserter, men om jag äter dessert på vardagar försöker jag göra dem lite nyttigare. På helgerna unnar vi oss gärna sockersöta godsaker. Men sötsaker behöver inte innehålla vanligt socker för att det ska vara sött och gott.

Efter dagens träningspass och kvällsmat slängde jag ihop en nyttig och vitaminbombad glass. Jag vet att många, främst strikta LCHF:are, anser att frukt inte är nyttigt, men det tycker jag. Frukt innehåller ju en massa vitaminer, få kalorier, men förvisso fruktsocker.

20130708-203032.jpg
1-2 port:
1 fryst banan (frys i bitar)
1 dl frysta hallon
0,75 msk kakao (kan uteslutas)
2 msk lättkesella (kan uteslutas)

Låt bananen ligga framme 10 min innan du lägger ner samtliga ingredienser i en mixer. Mixa!

Jag serverade med en bit av den hälsosamma Rocky Road:en jag tipsade om igår.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Post Navigation